עבור שירותים נוספים או שירותים בהתאמה אישית - הזמינו כאן

שידור לייב מקצועי באינסטגרם: כך תעשו זאת!

instagram live

באינסטגרם יש סוגים שונים של פוסטים ופיצ'רים. הפוסטים ה'רגילים' הם הדבר הראשון שנתקלים בו מבחוץ, שהם למעשה תמונות וסרטונים שונים. בשביל לייצר קשר הדוק יותר עם העוקבים שלכם באיסנטגרם, אינסטגרם מציעה פיצ'ר מעולה, הלוא הוא הסטורי, שמאפשר ליצור תוכן קליל יותר, אישי או אפילו 'אוף טופיק' כמו התרמה, 'מאחורי הקלעים' או 'פספוסים'.

נכון, הסטורי הוא תוכן קצר שנעלם תוך 24 שעות (אלא אם אתם שומרים אותו בהיילייט). בשביל להדק את הקשר עם העוקבים שלכם, טוב להכיר את אחד הפיצ'רים המעולים של אינסטגרם – שידורי לייב באינסטגרם. אלו שידורים חיים בהם תוכלו להציע תוכן מגוון לעוקבים וליצור אינטראקציות שונות איתם, ובכך לשפר את מערכת היחסים עם העוקבים שלכם, לייצר חשיפה גבוהה לתכנים שלכם ועוד. איך עושים זאת? בדיוק בשביל זה הכנו לכם מדריך מיוחד ושלל טיפים שימושיים.

מפגש עם העוקבים שלכם

שידורי לייב באינסטגרם, מאפשרים לכם להיפגש עם העוקבים של העמוד שלכם וליצור איתם אינטרקציה. השידור הוא לא סתם תוכן, אחרת פשוט הייתם יכולים להקליט מראש, נכון? אחד היתרונות המשמעותיים של הלייב, זה שהוא מתרחש בזמן אחד עבור כולם. למעשה, זהו אירוע לכל דבר בניגוד לכל תוכן אחר שניתן לצרוך בכל זמן.

כמו במפגש בחיים האמיתיים, לשני הצדדים יש אפשרות להביע את עצמם. זה דבר חשוב ולמעשה הבסיס להצלחה של הלייבים שלכם. לפני השידור, אתם צריכים לחשוב מה אתם רוצים לשאול את העוקבים, מה יעניין אותם לשמוע ועל איזה תוכן הם יגיבו – ולכן אנחנו ממליצים לתכנן את שידור הלייב מבעוד מועד, ולהכין לעצמכם רשימת נושאים או ליין אפ שינחה אתכם. הנושאים יכולים להיות מאוד מגוונים, ובהתאם למה שקהל היעד שלכם מבקש לדעת. אגב, תוכלו להיעזר בתגובות לתכנים שפרסמתם בעבר בסטוריז (או בנתוני הצפיה), ולפי זה להבין מה מעניין את הגולשים ומה פחות.

מעבר ליצירת התוכן, לצד הטכני של הלייבים באינסטגרם יש משמעות ניכרת, מכיוון שיש לו השפעה על הצלחת הלייב. יש כמה פיצ'רים שחשוב להכיר, כולם נמצאים שם מתוך הרבה מחשבה של מתכנני הפלטפורמה.

מהם הפיצ'רים השונים של שידורי לייב באינסטגרם?

ראשית, את שידור הלייב תמצאו ב"פלוס" שממוקם בתחתית המסך באפליקציה, ממש במקום בו אתם מוסיפים פוסטים מסוגים שונים. כרגע הלייב נמצא בגלילה עד הסוף תחת הלחצן 'LIVE'. לאחר הלחיצה יופיע לכם לחצן שידור עם אייקון של 'אנטנות' עגולות. לחיצה עליו תעלה אתכם לשידור לייב באינסטגרם.

  • בחירת מצלמה – כמו בכל שיחת וידאו, גם כאן תוכלו להחליף בין מצלמה קדמית ואחורית. זה יאפשר לכם ליצור תוכן עשיר יותר. למשל, תוכלו להראות את הסביבה בה אתם נמצאים, את הדרך עליה אתם צועדים או את הבית שלכם.
  • שליחת הודעה – תוכלו להציע לעוקבים שלכם להצטרף לשידור על ידי שליחת הלייב ממש כפי שזה נעשה בסטורי, דרך האייקון של מטוס הנייר. השתמשו בתבונה בפיצ'ר הזה. האיזון הוא בין להציע באופן עדין ונכון לבין להיתפס כספאם.
  • פילטרים – איזה כיף! הפילטרים הגיעו גם ללייב ואין שום סיבה שבעולם לא להשתמש בהם.
  • שאלות – הכפתור עם סימן השאלה, הוא כפתור חשוב מאין כמוהו, אולי הכי חשוב בלייב. הוא מאפשר לכם ליצור אינטראקציה עם הגולשים.
  • שיתוף – תוכלו לשתף תמונות שונות בשידור עצמו על ידי לחיצה על האייקון מימין.
  • לייב משותף – אחד הפיצ'רים המדליקים ביותר הוא להעלות משתמש נוסף לשידור.

שימוש נכון בפיצ'רים השונים

קיימות אפשרויות רבות לסוגי שידורי לייב. ניתן ליצור שידור של שאלות ותשובות בו אתם מקבלים שאלות שונות מהגולשים ועונים עליהן. פורמט אחר יכול להיות העלאה של עוקבים אקראיים לשידור. זה יכול לייצר הרבה התרגשות וציפייה של העוקבים לעלות בעצמם, כך אתם משאירים אותם בלייב ליותר זמן.

אפשרות נוספת לשידור לייב באינסטגרם, אשר עשויה לייצר לא מעט מעורבות היא שת"פ עם חשבון עסקי של קולגה מהתחום או תחום משיק לתחום שלכם. כאן מתבצע למעשה שידור לייב משותף לשני החשבונות, מה שמאפשר ליהנות מחשיפה של משתמשים רבים. במהלך השידור רצוי כמובן להציג האחד את השני ולהזמין את הצופים לעקוב אחרי שני העמודים. שידור לייב כזה יכול לייצר לכם עוד עוקבים, והוא אחד ממנופי הצמיחה הכי חשובים בכל פורמט של תוכן, ובשידורי לייב בפרט.

טיפ: אם בחרתם להציג שאלות לצופים, כדאי לבחור בשאלות קלילות ולא מורכבות, משום שהן עשויות לספק יותר מעורבות ולסייע לכם ליצור אינטראקציה גבוהה יותר.

שנסכם?

שידורי לייב הם פורמט מעניין שעשוי לסייע לכם באופן ניכר, ויש מגוון רחב של פורמטים ואפשרויות לשידורים הללו. כדאי ורוי לתכנן את השידור מראש, ולנסות להבין אילו נושאים יהיו מעניינים יותר ואילו פחות.

בהצלחה.

תוכן עניינים

0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות

    שלום לך

     יש למלא את הפרטים על מנת להתחבר

    עוד אין לך חשבון?

    ברוכים הבאים

    הרשמה לאתר YouHoo