אינסטגרם מול טיקטוק: מאיזו רשת תרוויחו יותר?

אינסטגרם וטיק טוק

עד לפני מספר שנים לא רב, מאמר כזה לא היה יכול להיכתב. אינסטגרם הייתה אפליקציה חדשנית המשלבת תמונות עם פילטרים ורשת חברתית, טיקטוק הייתה קיימת רק במוחם של מייסדיה הסינים והעולם ברובו תיקשר בפייסבוק. בשלב מסוים, הבינו בפייסבוק את מה שקורה: המוני צעירים 'זלגו' לאינסטגרם ורבים בכלל לא החזיקו חשבון בפייסבוק. זה היה הטריגר לרכישת אינסטגרם על ידי פייסבוק. אלו פרטים משמעותיים כי כיום מתרחש תהליך דומה עם טיקטוק. לפי הידיעות השונות, מארק צוקרברג היה קרוב לרכישת טיקטוק אבל ויתר משתי סיבות עיקריות – הגיל הצעיר של המשתמשים והבעלות הסינית.

בשלב הזה, כנראה שהוא מצטער על כך. טיקטוק גדלה בקצב מסחרר ואינסטגרם היא עכשיו הרשת החברתית הוותיקה. בשביל מי שרוצה לקדם את עצמו ולהרוויח כסף מאינסטגרם ומרשתות חברתיות זהו מצב מבלבל מעט. מי שיש לו אמצעים מוגבלים צריך להתמקד ברשת אחת, לפחות בהתחלה, מה שהופך את הבחירה לקשה. בואו ננסה לפרק את הבחירה הזו לגורמים:

טיק טוק צועדת בעקבות כל הרשתות החברתיות הגדולות שקדמו לה והופכת לכלי לקידום עסקים ושיווק. זה נעשה באופן ישיר על ידי בעלי עסקים או באופן עקיף על ידי מובילי דעת קהל שמפרסמים בשביל אחרים. חשבון טיקטוק מצליח יכול להיות חווייתי, כשהוא מהווה דרך לתקשר עם המוני אנשים וליצור תוכן מעניין. נוסף על כך, חשבון מצליח יוכל בקלות גם להיות מקור הכנסה.

הצלחה של חשבון נקבעת כמובן על ידי הצפיות ואלו הן נגזרת ישירה של מספר העוקבים. במאמר הזה נבין איך להעלות עוקבים בטיק טוק כך שגם אתם תוכלו להנות מחשבון פרטי מצליח או אם תרצו – מעסק מכניס שמבוסס על תוכן.

פיצ'רים

זה נושא רחב מאד אשר ניתן לסכמו כך – שתי הרשתות החברתיות נמצאות במקום מעט שונה מבחינת ההתפתחות שלהן. טיקטוק נמצאת כיום קרוב יותר להיצע הבסיסי שלה, לרעיון שעשה אותה גדולה והוא הסרטונים הקצרים והמיידיים. אינסטגרם היא כבר רשת גדולה עם הרבה מאד פיצ'רים שונים שנוצרו כדי להתחרות ברשתות השונות. בואו נעבור על חלק מהם, בעיקר המיוחדים:

● סרטונים, או REELS – זהו הפיצ'ר אשר מתחרה ישירות בטיקטוק. מדובר על סרטונים בפורמט דומה אבל הזירה כרגע לא מצליחה להתרומם.

● מוצרים – באינסטגרם ניתן ליצור מוצרים ולמכור ישירות מהפלטפורמה. כרגע זה עובד במספר מדינות מצומצם, אבל יכול להיות שכאשר תקראו שורות אלו זה כבר יוצע בכל העולם. כאן טיקטוק מעט בפיגור אחרי אינסטגרם, אבל יש להניח שבמוקדם או במאוחר ניתן יהיה לפחות לתייג מוצרים בפלטפורמה.

● תמונות וקטעי וידאו קצרים – זהו החלק החזק באינסטגרם. מדובר בפיצ'ר שבנה אותה, התמונות המפולטרות שנראות מעולה.

● סטורי – זהו פיצ'ר שבא להתחרות בזמנו עם סנאפצ'אט ופשוט נשאר. מה שמעניין הוא שהסטורי של אינסטגרם הפך להיות די מצליח ואילו סנאפצ'ט כבר לא. האם זה מה שיקרה גם לREELS מול טיקטוק? נקודה למחשבה.

מבחינת טיקטוק, הרשת מתמקצעת בסרטונים, בפילטרים שלהם וביכולות העריכה המשופרות. זה משהו שאינסטגרם כרגע לא יכולה להדביק כל כך מהר משתי סיבות: סיבה טכנולוגית וגם מבחינת המשתמשים שלא מצפים לפונקציות כל כך מסובכות.

האינסטגרם לא אמרה את המילה האחרונה, אבל נראה ששם הנישות השונות כבר יותר 'צפופות'. ניתן לראות זאת בחשבונות עסקיים שמאד מושקעים כמעט בכל תחום. פוטנציאל הגידול באינסטגרם מוגבל. הסיכוי היחיד הוא שהיא תפתח עוד פי'צרים שדומים לאלו שבטיקטוק ובכך תביא משתמשים בחזרה אליה.

הילדה החדשה בשכונה

חשוב לציין שבטיקטוק יש סיכון מסוים. זוהי הרשת החברתית הראשונה שהגיעה לגודל כזה ונוצרה בסין. הרשת מעוררת הרבה אנטגוניזם כלפיה כי לפעמים היא לא מיישרת קו עם הרשתות החברתיות הוותיקות כמו אינסטגרם, פייסבוק או טוויטר. ניתן לראות זאת בכל מיני סוגיות פוליטיות טעונות וגם מסביב לנושא של בטיחות ילדים ברשת. סביר להניח שטיקטוק לא תירה לעצמה ברגל אבל כרגע זהו נשק בידי מי שרוצה להפיל אותה.

המשמעות מבחינת משתמש עסקי או כזה שרוצה להרוויח כסף היא שצריך לחשוב על ההתאמה של התכנים הספציפיים לרשת בה תרצו להתקדם. תכנים יותר 'אדג'יים' אולי יתאימו יותר לטיקטוק כרגע.

סוגיה שניה היא הבעלות של אינסטגרם, הלוא היא פייסבוק. כאן ניתן להצביע על מספר יתרונות. ראשית, האינסטגרם מתממשק באופן נפלא עם הפייסבוק. ניתן לפרסם תכנים באופן אוטומטי מהאינסטגרם לפייסבוק ואפילו לטוויטר. מי שמחזיק חשבון פייסבוק, אינסטגרם היא ההמשך הישיר בשבילו. ניתן לצפות להמשך פיתוח והמשך הסימביוזה בין הרשתות ואולי אפילו עוד אחרות. דבר נוסף – כלי הניהול העסקי של אינסטגרם ופייסבוק הם יותר מפותחים מטיקטוק. זה גם צפוי להשתנות אבל יש כאן סיכון מסוים.

 

 

מה שתיארנו עד כה הוא המצב כרגע בין הרשתות. הבחירה באחת מהן היא קשה. עם כל החסרונות והקהל הצעיר אשר בורח ממנה, אינסטגרם היא רשת חברתית המגובה על ידי החברה שפחות או יותר המציאה את הרשתות המודרניות. יש להניח שבאינסטגרם ידעו לשמר את החשבונות העסקיים ולהציע להם אפשרויות להרוויח כסף מכל מיני ערוצים.

טיקטוק מציעה הימור מסוים, ויכול להיות שכיום הפורמט בטיקטוק לא מתאים להרבה עסקים אבל זה צפוי להשתנות. כך זה היה עם כל הרשתות החברתיות בעבר – נוספות עוד ועוד אפשרויות, הפלטפורמה נהיית מורכבת יותר וההזדמנויות לייצר רווח גדלות. בתמורה להמתנה הזו, תקבלו הזדמנות להתחיל ולפתח חשבון שיכול ליצור לא מעט חשיפה כבר מהחודשים הראשונים ואם תתמידו, אולי להיות השקעה בנכס מאד רווחי בעתיד.

אז במה בוחרים? ובכן, זה תלוי בכם, במטרות העסקיות שלכם וביעדים שאתם מציבים לעצמכם.

בהצלחה.

 

 

 

0

שלום לך

 יש למלא את הפרטים על מנת להתחבר

עוד אין לך חשבון?

ברוכים הבאים

הרשמה לאתר YouHoo