עבור שירותים נוספים או שירותים בהתאמה אישית - הזמינו כאן

איך לעשות כסף מפייסבוק?

פייסבוק

כבר כמה שנים שפייסבוק תופסת מקום מרכזי בחיים שלנו והיא מהווה חלק בלתי נפרד מההוויה התרבותית של זמננו. הרשת החברתית שצמחה והפכה להיות יותר משפיעה מכלי התקשורת הוותיקים, תופסת את מקומה לא רק בהפצת מידע חדשותי וחיבור בין אנשים, אלא גם בכסף הגדול של תעשיית הפרסום, השיווק והבידור. המודל הכלכלי של פייסבוק מתברר כמנצח – היא תחבר בין משתמשים שונים שיספקו תוכן האחד לשני ותמורת זה, תחשוף אותם לפרסומות. איך כל זה יכול לעזור לנו לעשות כסף? על זה בדיוק יענה המאמר הזה. פייסבוק אמנם מרוויחה הרבה מאד כסף בעצמה, אבל היא גם יוצרת הזדמנויות רבות להרוויח מהפלטפורמה.

איך מרוויחים כסף מפייסבוק?

בואו נראה איך לעשות כסף מפייסבוק בכמה שיטות מוכחות. שימו לב לעקרון המנחה כאן והוא: יצירת עניין ותנועת משתמשים. למעשה, ברגע שאתם יכולים ליצור את זה, אתם כבר בחצי הדרך להצלחה. בואו נצלול לפרטים:

קידום עסקים: ניהול קבוצה ושיווק עמוד פייסבוק

אחד הפיצ'רים הראשונים שהצטרפו לרשת הוא ההגדרה של 'דף עסקי'. זה היה ברור כבר מההתחלה שאנשים ישאלו את עצמם איך עושים כסף בפייסבוק. הדף העסקי הוא למעשה הייצוג של העסק שלכם ברשת החברתית. ככזה יש לו מספר כלים מאד חזקים לשיווק עסקים מכל הסוגים:

  • גלריות משוכללות בהן ניתן להציג לא רק תמונות אלא גם סרטונים ומצגות שונות.
  • מערכת הודעות עסקית שכוללת גם אפליקציה נפרדת שמאפשרת ניהול מושלם כולל אוטומטיזציה של התשובות.
  • הצגה של פרטי עסק שונים כולל חוות דעת, שעות פעילות ועוד.
  • אפשרות לערוך ניתוחים שונים (Insight) לגבי התנהגות המשתמשים בדף העסקי ומכאן היכולת לשפר הן את הדף והן את העסק.
  • הקמת קבוצות בנושא משיק לתחום העיסוק של העסק.

דף עסקי יעניק לכם חשיפה ויצור תנועה לאתר שלכם או ישירות לדפי נחיתה שונים לצורך מכירה או השארת פרטי לקוח. למעשה, כל מי שמפעיל כיום אתר אינטרנט, כמעט 'חייב' להפעיל גם עמוד עסקי בפייסבוק וזאת משום שזוהי הפלטפורמה בה נמצאים רבים מהלקוחות הפוטנציאלים שלו. היתרון העצום של הדף העסקי לעומת אתר אינטרנט הוא שהוא חינמי לחלוטין ללא תלות בכמות התוכן שבו.

הזכרנו את היכולת להקים קבוצות שקשורות לדף עסקי, ואכן קבוצות פייסבוק הן הדרך המשלימה כדי לייצר חשיפה שתוביל בסופו של דבר למכירות. קבוצות מבוססות תמיד על עניין של המשתתפים בנושא מסוים והכוונה של מפעילי הקבוצה, האדמינים, שיוצרים למעשה קהילה. לא ניתן אמנם ממש למכור באופן ישיר דרך קבוצות, אבל כן אפשר לפרסם את עצמכם, למתג את עצמכם כמומחים בתחום ולהפנות חברים לבלוגים או תכנים נוספים שנשלטים על ידכם ומהווים חלק ממשפך המכירות שלכם.

קישורי אפיליאציה בפייסבוק

אפיליאציה, או שיווק שותפים היא דרך שיווק בה אתם אחראים על שליחת הגולש לאתר מכירה של צד שלישי בתמורה לנתח מכל מה ששילם. לכל פלטפורמת מכירות גדולה יש תכנית שותפים שמאפשרת זאת- אמזון או בוקינג הן שתי דוגמאות פופולריות אבל ישנן עוד הרבה. זוהי שיטה שעובדת במקביל ליצירת קהילה או פרסום ממומן. הרעיון הוא ליצור פיסת תוכן שתמשוך את המשתמש ותסקרן אותו מספיק בשביל להמשיך הלאה לקישור בה. זוהי שיטה שלא רק עונה על השאלה איך מרוויחים כסף מפייסבוק, אלא גם איך מרוויחים הרבה ממנו, ואכן הפוטנציאל הוא אדיר. ישנן תוכניות שותפים, בעיקר של שירותים שונים או מוצרים דיגיטליים, שמשלמות אפילו 50 אחוז ממחיר המכירה! אם תוכלו להגיע אפילו לכמה משתמשים ביום שמגיעים לרכוש את אותו מוצר דרך התוכן שלכם בפייסבוק – אתם על הגל.

חנות בפייסבוק

אחד הכלים החזקים ביותר שנוספו לעמוד העסקי הוא החנות הווירטואלית. זוהי למעשה אפשרות פשוטה ליצור חנות בה ישנם מוצרים עם מחירים וכל האפשרויות להן אנחנו רגילים מפלטפורמות מכירות אחרות כמו: מבצעים על מוצרים, חלוקה לקטגוריות, תמונות ומערכת סליקה. מדובר כאן על מערכת שאיננה נמצאת ברשותנו כמו אתר אינטרנט, כאשר אנחנו עדיין כפופים לכללים של פייסבוק, בהם ניגע בהמשך המאמר.

היתרון הגדול הוא שזוהי חנות שעלות ההקמה והתפעול שלה הוא רק זמן ההתעסקות ולא שקל אחד יותר. יתרון נוסף הוא שלא תיתקלו בבעיות טכניות בהפעלה שלה. בהשוואה לפתרונות כמו וו-קומרס, זהו יתרון גדול, ביחוד למתחילים ולעסקים קטנים כמו עוסקים פטורים.

למכור מוצרים במרקט פלייס

אפשרות נוספת ליצירת הכנסה מהפייסבוק היא מכירות שונות דרך פיצ'ר שנקרא 'מרקט פלייס'. זו איננה חנות, אלא  למעשה לוח מודעות שמהווה תחליף ללוחות הקיימים, בראשם יד-2, winwin ואחרים. היתרון הוא שבמרקט פלייס תוכלו למצוא קונים שמתאימים למוצר אותו אתם מציעים ואפילו נמצאים לא רחוק מכם. כרגע זהו לוח שמתבסס על מוצרי יד שניה אבל תוכלו בהחלט למכור בו גם שירותים שונים או מוצרים חדשים שתוכלו לרכוש בסיטונאות ובזול.

אופציה נוספת למכירות ישירות הן קבוצות שונות שמיועדות למכירות ייעודיות כגון קבוצת תקליטים ישראלים, קבוצת ציוד וכלי עבודה, 'פשפשוק' או אפילו קבוצה למכירת מוצרים מהחתונה שנקראת 'נשאר לנו מהחתונה'. היתרון כאן הוא בחשיפה שתקבלו לכל מכירה על ידי לקוחות פוטנציאלים בעלי עניין. יתרון נוסף הוא שפייסבוק מעט מקשה על דפים עסקיים לקבל חשיפה לצורך מכירה. בקבוצות, הסיפור שונה מכיוון שפייסבוק מניחה שמדובר במוכר מזדמן.

ניהול עמודי פייסבוק

אם אתם מפרסמים פוסטים שמקבלים מאות לייקים ועשרות חשיפות, כנראה ש'יש לכם את זה' ואתם יודעים מה שאתם עושים. תוכלו להפוך את הכישרון, הניסיון והזמן שלכם לכסף טוב על ידי ניהול עמודי פייסבוק עסקיים לאנשים אחרים. היתרון הוא שככל שתצרפו יותר דפים לניהולכם, התהליך יתייעל וכל דף נוסף כזה יגזול זמן יחסי פחות. למודל הזה אין תקרת זכוכית להתפתחות מכיוון שבהמשך, תוכלו להאציל סמכויות ולהוציא עבודות גרפיקה או תוכן לפרילנסרים.

יש לכם הרבה עוקבים? שקלו שת"פ עם חברות

חשבתם פעם איך לעשות כסף מלייקים בפייסבוק? מי שמנהל חשבון מאד פופולרי, כזה שכל פוסט שלו זוכה למאות לייקים ותגובות, יכול לעשות כסף מכל זה. חברות עסקיות רבות ישמחו לשתף אתכם פעולה בצורה של חסות על מוצרים, פרסום ישיר ועוד מגוון דרכים. אם עדיין לא פנו אליכם, עשו אתם את הצעד הראשון ופנו לחברות מסחריות שנראות לכם מתאימות. הדרך הנכונה לעשות זאת היא לבחור שירותים ומוצרים שאתם אוהבים בין כה וכה. כדי לשמור על החשבון שלכם מחסימות, חשוב לפרסם תוך שימת לב מדוקדקת להגבלות שפייסבוק מציב.

רגע, זה חוקי?

אחד הסיכונים הגדולים בכל פעילות בפייסבוק היא חסימת המשתמש או הדף העסקי באופן זמני או לצמיתות. כדי שזה לא יקרה לכם, אתם חייבים להישאר מעודכנים בכל הכללים השונים. ריכזנו לכם כאן כמה מרכזיים:

  • תוכן פוגעני – הימנעו לא רק מתוכן פוגעני של ממש, אלא אפילו משימוש במילים פוגעניות בקונוטציה תמימה. למשל שימוש בביטוי כמו 'היהפוך **** עורו ונמר חברבורותיו' למרות שזהו פסוק מהתנ"ך, הוא כולל מילה מאד קשה שהאלגוריתם של פייסבוק לא יאהב לקרוא.
  • נושאים רגישים מצריכים עמידה בכללים מיוחדים: פיננסים, אלכוהול, דייטים, רפואה ובתי מרקחת, תוספי מזון ועוד.
  • קמפיינים לבני נוער וילדים מצריכים רגישות יתרה.
  • נושאים אסורים כוללים: עישון ומוצרי טבק, סמים מכל סוג, כלי נשק, הימורים, תכנים מיניים, תכנים שכוללים אלימות, שיווק אגרסיבי של הבטחה לרווחים מופרזים או הרזיה קיצונית.
  • אסור להציג תמונות השוואה של 'לפני' ו'אחרי' דיאטה.
  • חל איסור על גביית כסף תמורת השתתפות בקהילה כלשהי.
  • חל איסור למכור קבוצות או פוסטים.

זוהי רק רשימה חלקית. אם יש לכם ספק בנוגע לתוכן, בררו אם הוא חוקי לפני שאתם מעלים אותו. למעשה, אם הגעתם לנקודה שהוא מצריך בירור, נסו להימנע ממנו. פייסבוק יכולים להיות מאוד נוקשים לפעמים. ניתן להצליח בגדול גם על ידי פרסום של תכנים תמימים לגמרי.

לסיכום

הרשת החברתית הגדולה בעולם מתחרה על הגולשים עצמם ומפתחת מעין עולם אינטרנטי משלה שניתן להישאר בו מבלי לצאת אף פעם לאתרי אינטרנט 'רגילים'. זו הסיבה שפייסבוק משקיעה בפיצ'רים כמו חנויות, קבוצות, דפים, סרטונים ושידורי לייב. משום כך, ההשקעה באפיק פרנסה בפייסבוק יכולה להיות מאד משתלמת. מגוון האפשרויות ותנועת הגולשים ברשת רק תלך ותגדל עם הזמן. נגענו כאן בכל מיני אפיקי הכנסה שיכולים להתאים לאנשים או עסקים שונים. המשותף להם הוא שכולם יהיו השקעה נבונה שתקנה לכם דריסת רגל בנכס שרק יגדיל את ערכו עם הזמן.

תוכן עניינים

0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות

    שלום לך

     יש למלא את הפרטים על מנת להתחבר

    עוד אין לך חשבון?

    ברוכים הבאים

    הרשמה לאתר YouHoo