עבור שירותים נוספים או שירותים בהתאמה אישית - הזמינו כאן

9 כלים לקידום ממומן ביוטיוב

תמונה למאמר ליוטיוב

הרבה אנשים צורכים תוכן באופן יומיומי באמצעות האינטרנט. אחת הפלטפורמות הטובות ביותר לכך היא כמובן יוטיוב. יוטיוב הוא אתר הווידאו הגדול ביותר בעולם כיום, ורק בישראל קיימים 3.5 מיליון משתמשים וחשבונות באתר. האפשרות לראות סרטונים בנושאים שונים ולעבור מסרטון לסרטון היא חוויה מאד מיוחדת. למעשה, אנחנו 'עורכים' לעצמנו מעין תכנית טלוויזיה ארוכה בה אנחנו מנהלים את התכנים: הכתבות, השירים, הראיונות או אפילו את הקטעים הקומיים או הבידוריים.

יוטיוב הפך לזירה בה מוצגים סרטונים מכל המינים והסוגים, כך שלא רק בידור אנחנו צורכים בפלטפורמה זו. כיום ניתן למצוא סרטוני מידע והדרכה על כמעט כל נושא שקיים בעולם: מהחלפת נורה ביונדאי ועד לימוד נגינה על יוקלילי. באתר יש הרבה מאוד תוכן ולכן גם התחרות גדולה, ודרך טובה להתמודדות עם התחרות היא קידום ממומן ביוטיוב.

הגיוון האדיר הזה ביוטיוב מאפשר לרבים להפוך ליוצרים בערוץ.

מהבחינה הזו, ניתן למצוא ערוצים של זמרים, טבחים, כתבים, נגרים והרבה אחרים שפיתחו כל מיני נישות מאד ייחודיות. נראה שיוטיוב יכול להציע לכל אחד ואחת מאיתנו אפשרות כלשהי להתפרסם. השאלה הנשאלת היא האם זה כל כך פשוט? ובכן, לא. למרות שיוטיוב מציע אפשרויות כמעט אינסופיות, אנחנו צריכים לזכור שגם התחרות היא עצומה. קידום ביוטיוב דומה באופן עקרוני לתהליך קידום אתרים אורגני בגוגל או המכונה גם SEO או search engine optimization. בשניהם יש עקרון של שימוש בטקסטים, תגיות, יצירת תוכן איכותי ועוד.

לפני שנחליט שאנחנו פותחים ערוץ, עלינו להגדיר לעצמנו את המטרות שלנו. ישנן כמה מטרות שנוכל להשיג במהלך שכזה:

  1. נוכל לפתוח ערוץ יוטיוב כדי להפוך לכוכבים של ממש. זה מתאים למי שחושב שיש לו אישיות כובשת, תכנים מעניינים והמון רצון ויכולת לעבוד קשה בקידום ממומן ביוטיוב.
  2. מטרה נוספת יכולה להיות תמיכה בפלטפורמה נוספת כגון אינסטגרם או פייסבוק. יכול להיות שעיקר הפרסום שלנו לא מגיע מיוטיוב אבל אנחנו עדיין נעזרים בו בשביל להעניק לנוכחות הדיגיטלית שלנו עוד עניין.
  3. עסקים שונים כולל בעלי מקצועות חופשיים ימצאו ביוטיוב הרבה יתרונות. הם יוכלו לפנות ישירות ללקוחות שלהם ולבסס את המעמד שלהם כעסקים עכשווי, מודרני ורציני ובכך לקדם את העסק שלהם.

מה הסיבות שבגללם נרצה לבצע קידום ממומן ביוטיוב?

חשיפה – קידום ממומן ביוטיוב יביא, קודם כל, לחשיפה גדולה יותר של משתמשים פוטנציאליים לעמוד היוטיוב שלכם. ככל שהחשיפה תהיה גדולה יותר והעמוד יגיע לכמה שיותר משתמשים, כך יגדל הסיכוי להפוך את העמוד לפופולרי ומוכר, ולהביא ליותר מנויים ועוקבים.

מיתוג המותג – המיתוג הוא חלק מאסטרטגיית השיווק של כל עסק וחלק הדרך של העסק להגדיל את כמות הלקוחות או המשתמשים שלו. קידום ממומן ביוטיוב מגדיל את החשיפה למשתמשים רבים יותר, וכך ניתן לקדם את כל מה שהעסק יכול להציע באמצעות הצגת תוכן איכותי וענייני למשתמשים בפלטפורמה הזו.

לידים איכותיים – באמצעות קידום ממומן ביוטיוב תוכלו להפנות את הגולש לאתר שלכם, לאפליקציה או לעמוד העסקי. כך תוכלו להגדיל את קהל הלקוחות ואת התנועה באתרים שלכם.

הגדלת צפיות ויצירת ויראליות ברשת – הקידום הממומן ביוטיוב יכול לסייע לכם להפוך תוכן מסוים לוויראלי. התוכן הוויראלי מתגלגל בין הרבה ידיים, וכך גם החשיפה לעסק. ככל שתצרו "הייפ", כלומר עניין רב והתלהבות מהתוכן, כך יותר לקוחות פוטנציאליים יכירו אתכם. תוכלו גם לראות שיפור במוניטין שלכם, כעסק שמיישר קו עם הטרנדים הנוכחיים ומציע תוכן מעניין לקהל הלקוחות שלו.

בקרה על הקידום – קידום ממומן ביוטיוב יאפשר לכם לבצע בקרה על הקידום ולעקוב אחר התנועה והחשיפה שהוא מביא לכם. כך תוכלו לדעת איזה תוכן מביא יותר חשיפה, לאתר קהלי יעד פוטנציאליים תוך תהליכי פילוח קהלי יעד ומילות מפתח, והיכן בתוך האתר התוכן הממומן יעיל ביותר.

קידום ממומן ביוטיוב ב-9 צעדים

  1. הדרך הקלה והפשוטה ביותר היא לקנות צפיות, לייקים, עוקבים ושירותים נוספים שיוכלו להקפיץ את עמוד היוטיוב שלכם הכי גבוה שאפשר. חשוב להבין כיצד יוטיוב עובד כדי להפיק את המיטב מהכלים שנוכל לתת לכם. למעשה זהו מנוע חיפוש מצד אחד, ומנגנון המלצות מצד שני, כאשר אחד משפיע על השני. קידום ממומן ביוטיוב באמצעות רכישת מנויים ורכישת צפיות יעלו את החשיפה לעמוד ויגרמו ליוטיוב להמליץ על הסרטונים שלכם. רכישת צפיות ומנויים צריכה להיעשות בצורה מאד מקצועית, תוך המלצות על מינון נכון של רכישה שיבטיח לכם שההשקעה תחזיר את עצמה. כדאי לציין שלרכישת צפיות ומנויים נקשרה סטיגמה מפני שרבים עושים זאת באופן לא מקצועי ומוגזם. חשוב להבין שכיום לרוב הסרטונים והערוצים המצליחים יש מישהו שמנהל את התחום הזה. אפילו ערוצים מצליחים לא יכולים להרשות לעצמם שסרטון מסוים לא יקבל כמות גדולה של צפיות. יש לזה השפעה לא טובה על התדמית של הערוץ כולו.
  2. קבלו השראה מהמתחרים – צפו במתחרים שלכם ונסו להבין מה הנוסחה שלהם להצלחה, ומה מביא אליהם צופים. ייתכן מאוד שהם כבר שמעו על טרנד שאתם לא מכירים או עלו על נוסחה גאונית לניהול העמוד, ותוכלו לקבל מהם השראה לתוכן מקורי משלכם.
  3. השירותים של יוהו יוכלו לעזור לכם, אך כדי שהם יוכלו לעזור לכם, אתם צריכים לעזור לעצמכם ולהשקיע בנראות של העמוד שלכם ובהעלאת תוכן איכותי לאתר. לא משנה מה תעשו מסביב, התוכן של הערוץ שלכם צריך להיות טוב ואיכותי. תוכן טוב הוא תוכן מפוקס וממוקד בהתאם לקהל היעד שלכם. שימו לב שערוצים מצליחים הגיעו לאיזו נוסחה של תוכן והרוב המוחלט של הסרטונים, אם לא כולם, עוקבים אחרי הנוסחה. זה אומר קו אסטטי שיכול להיות עריכה בסגנון מסוים, לוקיישן, אורך הסרטון וכו'. זאת כמובן מעבר לנושא עצמו. שימו לב שגם תוכן מצחיק או אפילו טיפשי יכול להיות איכותי וממוקד. ישנם ערוצים שמריצים מיליוני צפיות רק מסביב לנושא של הריסה וצילום של טלפונים ניידים. האם זה תוכן טיפשי? בהחלט. האם הוא נעשה בצורה מקצועית וממוקדת? כן, ולכן זהו תוכן איכותי. ללא תוכן איכותי, קידום ממומן ביוטיוב לא יעזור לכם באופן הטוב ביותר.
  4. קידום ממומן ביוטיוב באמצעות התייחסות לקהל – הקהל שלכם הוא מי שיעשה את הערוץ שלכם. בכל דבר שלא תעשו, אתם צריכים להתחשב בקהל ובנקודת המבט שלו. נסו להבין מה מעניין אותו, מה מסקרן אותו ואיך הוא יכול לעזור לכם. יוטיוברים טובים הם כאלו שיודעים לתת לקהל להרגיש טוב ואז לעצור רגע ולבקש עזרה. העזרה הזו יכולה להיות שיתוף, לייק או אפילו להקשיב כמה שניות לפרסום. תזכרו שאתם צריכים לנהל את הקהל: אתם נותנים לו משהו והוא נותן לכם בתמורה, כאשר מה ניתן ומתי זה לגמרי באחריות ובשליטה שלכם. נקודה נוספת לגבי קהל היא היכולת להבין אותו מבחינה מספרית ודמוגרפית. יוטיוב מציע לנו מגוון כלים שיכולים לעזור לנו להבין מיהו אותו קהל שצופה בתוכן שלנו, מתי הוא עושה את זה ואיך כל סוג קהל מגיב לתכנים שונים. ההבנה הזו תעזור לנו ליצור תכנים טובים יותר ולהשתפר תוך כדי תנועה.
  5. קידום באמצעות סרטונים קצרים – סרטונים קצרים יאפשרו לכם להציג תוכן קצר ומעניין לגולשים. כדאי להשקיע בתוכן הסרטון ובמסר שהוא מעביר, כדי להימנע ככל האפשר מהאפשרות שהצופה ידלג על הסרטון. כדאי לא להגזים עם האורך של הסרטון, משום שרוב האנשים לוחצים "דלג" על סרטון שארוך יותר מ-2.5 דקות.
  6. ניצול נכון של הזמן להצגת המסר השיווקי – בהנחה שרוב הלקוחות ידלגו על הסרטון שלכם, מומלץ להציג את המסר המרכזי בהתחלה כדי שהצופה יצליח לקלוט לפחות חלק מהמסר ולזכור אותו.
  7. מבצעים אופטימיזציה טובה לסרטון שאתם מעלים לאתר – וודאו שהווידאו עובד כמו שצריך, ערוך טוב, שהסאונד והווידאו מסונכרנים, שהווידאו מצולם באיכות גבוהה והוא ברור היטב לצופים. סרטון שהועלה עם בעיות טכניות או שהתוכן והמסר בו אינם ברורים לחלוטין לא יצליח למשוך צופים ואפילו יפגע בתהליך החשיפה שאתם מנסים לקדם.
  8. הוספת כתוביות לסרטונים – הוספת הכתוביות היא חלק מהאופטימיזציה לסרטון. הכתוביות יעזרו לצופים להבין את המסר, יציגו אותו באופן וויזואלי ולא רק בסאונד, וגם יאפשרו לצפות בסרטון כשלא ניתן להסתמך על הסאונד, כמו צפייה במקומות רועשים או הנגשת הסרטון ללקויי שמיעה.
  9. בקרה והסקת מסקנות על הקידום שאתם מבצעים – חשוב מדי פעם לבצע בקרה על הקידום, ולאתר בעיות שונות במקרה הצורך ולטפל בהן. חשוב לבדוק האם הקידום מוכיח את עצמו, האם יש צורך להכניס שינויים בהתאם לטרנדים חדשים או התאמת הקידום לקהלי יעד נוספים, שינוי במיתוג העמוד או הכנסת רוח חדשה לאסטרטגיית הקידום. אפשרו דינמיות מסוימת כדי שתוכלו להפיק את המיטב מהקידום הממומן שאתם משקיעים בו כל כך. קידום ממומן ביוטיוב יכול להיות כלי נהדר אם משתמשים בו כמו שצריך ומנצלים את היתרונות שלו בצורה המושכלת ביותר.

סיכום

ערוץ יוטיוב מצריך מאיתנו עבודה קשה מהרגע שהתחלנו לתפעל אותו. אחד הדברים המאתגרים ביותר הוא ההתמדה בהעלאה של סרטונים. חשוב לקבוע תדירות רציפה להעלאת תכנים, תוך בניית תכנית אסטרטגית ממוקדת לקהל היעד. לכל ערוץ יש את התדירות שלו אבל כלל האצבע הוא שערוצים עם היעדר העלאות שבועיות, הם ערוצים רדומים – ואתם לא רוצים שזה יקרה לכם. אם הפקת סרטון על בסיס שבועי זה קצת יותר מדי בשבילכם, תוכלו להפיק כמה סרטונים ביחד ולפרסם אותם לפי התדירות שבחרתם. זה יקל עליכם, לפחות בהתחלה, ליצור ערוץ חי ובועט.

אנחנו כבר מחכים לצפות גם בערוץ שלכם!
אם נתקלתם בקושי ואתם זקוקים לדחיפה ראשונית להצלחה, אתם מוזמנים להצטרף לשירות המיוחד שלנו של קידום אומנים.

תוכן עניינים

0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות

    שלום לך

     יש למלא את הפרטים על מנת להתחבר

    עוד אין לך חשבון?

    ברוכים הבאים

    הרשמה לאתר YouHoo