עבור שירותים נוספים או שירותים בהתאמה אישית - הזמינו כאן

איך האפליקציה הסינית -טיק טוק שיגעה את המדינה?

טיקטוק היא להיט שהגיע מתאגיד סיני, והפכה לפופולארית במיוחד בשנה האחרונה. התרגלנו כבר שהסינים מפתחים מגוון רחב של אפליקציות ואתרים שהם מעין חיקוי או גרסה מקומית לאתרים מערביים, וכאן זה הפוך! ההיסטוריה של טיק טוק אכן עוברת דרך שירות סרטונים אחר שנקרא מיוזיקלי. זו נרכשה על ידי תאגיד סיני שמפעיל את טיק טוק וגם את דויין DOUYIN. לטיק טוק יש כבר כמות משתמשים שנושקת למיליארד בכל העולם. למעשה, הסלבריטאי שהכי מזוהה איתה הוא כנראה ג'ימי פאלון שהציב בה את אתגר השיח המתגלגל בהשראת מערבונים.

כאן בארץ, האפליקציה תופסת תאוצה באופן מהיר יותר מהממוצע ביתר מדינות העולם המערבי. השימוש באפליקציה שובר שיאים, מיליוני משתמשים ברחבי המדינה עושים שימוש יומיומי באפליקציה, והיא נפוצה בעיקר בקרב ילדים ומבוגרים. גם בעלי עסקים הבינו את הפוטנציאל שבפלטפורמה הזו, ומשתמשים בה עבור קמפיינים לעסק.

אבל לפני שנדבר על זה, כמה מילים על טיק טוק למי שנתקל בה בפעם הראשונה.

מי את טיקטוק?

טיקטוק היא אפליקציה שדומה מאד לזו שקדמה לה – מיוזיקלי. היא מאפשרת להעלות סרטונים מאד קצרים ולהציג אותם בלופ. בדרך כלל מדובר בקטעים מצחיקים קצרים, 'ליפ סינק' (שירה על פס קול של שיר ידוע) או קטעים ייחודיים שונים. האפליקציה מאפשרת כמובן גם מופעים חיים (לייב) שמהווים מוקד משיכה נוסף. התוכן שמתקבל בסוף נע בין מצחיק למוזר (ומבדר!) ברמות שונות. הכול מצולם כמובן לאורך, ממש כמו שהמשתמש הממוצע צורך את התוכן. ופה נציין כי הערוצים הם ברובם של אמנים או חובבנים מאד צעירים שמושכים אנשים בגילם. אפשרויות הרווח ליוצרים בטיק טוק הן מעט שונות מיוטיוב, למשל. כרגע, ניתן להרוויח דרך אימוג'יז. המשתמש רוכש חבילת אימוג'יז אותם הוא יכול להעניק למופעי לייב שונים. היוצר יכול להמיר את האימוג'יז בחזרה לכסף וכך להרוויח מהיצירה שלו. חברות מסחריות ומותגים שונים נכנסים גם כן לאט לאט לפלטפורמה ומסתמן שזוהי תהיה דרך נוספת להרוויח ממנה.

קידום בטיקטוק

כמו בכל פלטפורמה של רשת חברתית, גם כאן ניתן לקדם את עצמנו, בתור פרטיים, אמנים או עסקים, ולהרוויח ישירות מהצפיות בנו. הדבר המתבקש הוא שגם כאן נוכל להשקיע בפיתוח ערוץ מקצועי שייתן לנו יתרון על המתחרים. הבעיה היא שאין הרבה ניסיון כיום לגבי קידום בפלטפורמה ולכן הדבר הכי טוב ואחראי שניתן לעשות הוא לפנות למי שהספיק לצבור ניסיון באפליקציה מאז הקמתה, כמו גם ניסיון עשיר על פני פלטפורמות שונות. לחברת יוהו יש ניסיון כזה. ישנן אפשרויות קידום בשלושה פרמטרים: צפיות, עוקבים ולייקים. ההמלצה היא כמובן לשלב בין שלושתם בכדי לא ליצור חוסר איזון שנראה מלאכותי. החבר'ה ביוהו ידעו לבצע את הרכישות לאותן צפיות, עוקבים ולייקים בצורה הכי בטוחה ואמינה ממקורות שנמצאים באזורים שונים והכי חשוב, שרלוונטיים לערוץ. רכישה של חבילות קידום בטיק טוק היא דרך מעולה לקפוץ על ההזדמנות של הפלטפורמה החדשה לפני שתהפוך לצפופה מאד ביוצרים רבים. טיק טוק היא אמנם פלטפורמה עשירה עם המון יוצרים מוכשרים, אבל היא במגמת צמיחה מדהימה, ביחוד בארץ, וזה מבטיח מקום לעוד הרבה יוצרים להצטרף ולהתקדם

טיקטוק לעומת המתחרות

הגורם להצלחה של טיק טוק בארץ הוא היתרון שיש לה על מתחרות וותיקות כמו אינסטגרם ופייסבוק. האפליקציה מאפשרת מצד אחד קשר וויזואלי חזק מאד בין המשתמשים ומצד שני מיידיות הן בשידורי לייב והן בקטעים עצמם שעולים מהר, כי הם קצרים. פייסבוק ואינסטגרם (שבבעלות פייסבוק) מנסות לשפר את המיידיות והקשר הישיר בין המשתמשים. הם הבינו שדווקא הפוסטים הספונטניים, אלו שלא הושקעו בהם שעות של מחשבה וכתיבה, הם הפוסטים המעניינים והוויראליים ביותר. דווקא הפוסטים שכתובים תוך מחשבה רבה הפכו לפוסטים לא טבעיים, מתוכננים מדי ולא מיידים. התשובה של שתי הפלטפורמות הוותיקות הייתה כמובן הסטוריז. זה עוזר להן להילחם בבריחה של צעירים מהרשתות הללו. פייסבוק אפילו השיקה מתחרה למיוזיקלי, אבל הוא לא הצליח כמו טיק טוק. לשוק הישראלי יש קצב תזזיתי ותוסס ואפליקציה כמו טיק טוק הגיעה בדיוק בזמן בשביל אותם משתמשים שלא מסתפקים בפלטפורמות הוותיקות. צעירים רבים ובעיקר ילדים ונוער אמצו את הפלטפורמה החדשה והמיידית, והם חלק מאוד גדול מקהילת המשתמשים שלה.

למה הורים צריכים להיות בבקרה על טיקטוק?

טיקטוק היא אפליקציה פופולרית מאוד בקרב ילדים, והם משתמשים בה באופן יומיומי. אתם ההורים בטח רואים את הילד שלכם "דבוק" למסך כל יום, מצלם את עצמו מדבר או רוקד. זה נראה כמו דבר לא מזיק, אך מה קורה כאשר רואים את הילד רוקד עם תנועות מיניות? או מצלם את עצמו בבגדים חושפניים? במקרים כאלה, חשוב להקדיש מחשבה לשאלה האם האפליקציה מתאימה לילדים, ואיך ניתן להגן על הילדים מסכנות פוטנציאליות במסגרת השימוש בה. נתחיל בכך שבבריטניה, טיקטוק מדורגת כאחת מ-15 האפליקציות שעשויות להיות מסוכנות לילדים, ורק העובדה הזו בפני עצמה צריכה להדליק את נורות האזהרה של כל הורה. עם הזמן, המודעות עולה והסכנות באפליקציה מתגלות: לילדים יש גישה לתכנים בוטים ואלימים, תכנים בעלי אופי מיני, בריונות או אתגרים ויראליים מסוכנים. הרבה ילדים מעוניינים להיות חלק מקהילת המשתמשים באפליקציה, וחלקם יהיו מוכנים ללכת רחוק כדי לקבל עוקבים או צפיות, עד כדי פגיעה עצמית או השתתפות באתגרים ויראליים מסוכנים ביותר. כהורים, לא תוכלו להשלים עם העובדה שהילדים חשופים לסכנות, ועם זאת אי אפשר פשוט לנתק אותם לחלוטין מהפעילות שלהם באפליקציה, מהחברים או מהקהילה שהם כבר משתייכים אליה. במיוחד במקרים כאלו, קיים פתרון שיוכל לסייע להורים להתמודד עם הסיטואציה, מבלי לנקוט באמצעים דרסטיים: בקרת הורים.

איך לבצע בקרת הורים בטיקטוק מבלי לפגוע בילד?

אז מה תוכלו לעשות כדי לבצע בקרת הורים על החשבון של הילד בטיקטוק? להלן מספר צעדים שתוכלו לנקוט מבלי להפסיק לחלוטין את השימוש של הילד באפליקציה:

  1. הפכו את החשבון של הילד לחשבון פרטי – הגדירו את חשבון הטיקטוק של הילד כחשבון פרטי, כך שרק הוא והחברים שהוא מאשר יוכלו לצפות בסרטונים שלו.
  2. הגדירו מי יכול להגיב על הסרטונים שהילד מעלה, ונטרלו את האפשרות להוריד את הסרטונים של הילד למכשירים אחרים ולעשות בהם שימוש.
  3. בדקו באופן תמידי מי עוקב אחרי הילד, ואחרי מי הילד עוקב בעצמו. וודאו שהוא לא עוקב אחר חשבונות שלא הייתם שמחים שהוא יעקוב אחריהם.
  4. צנזור טיקטוק לגילאים צעירים – האפליקציה מאפשרת "מצב מוגבל", שמטרתו להגביל תכנים לא הולמים לילדים. מצב זה מאפשר להוריד את הסיכון של הילדים להיתקל בתכנים מסוכנים שכאלה, אך כמובן כדאי לבדוק מדי פעם האם תכנים מסוימים הצליחו לעקוף את ההגנות האלו ולהגיע למכשיר של הילדים. אפשרות נוספת היא חסימת תגובות פוגעניות על סרטונים, לפי אוצר מילים שתוכלו ליצור בעצמכם. את שתי האפשרויות הללו ניתן להפעיל באמצעות הגדרות האפליקציה.
  5. הגדירו גבולות – ניתן להגביל את זמן השימוש של הילד באפליקציה, מבלי למנוע ממנו גישה אליה לגמרי. אפשר להבטיח את זמן השימוש המוגבל וגם את ההגנות שצוינו בסעיף הקודם על ידי סיסמה. הקפידו להחליף אותה מדי כמה ימים.
  6. חינוך ומודעות – לצד הצעדים בהם אפשר לנקוט כדי להגן על הילדים, כדאי להסביר להם את המצב. הסבירו להם על הסכנות שבטיקטוק, את הדאגות שלכם והסיבות לנקיטת צעדי הזהירות הללו. שקיפות מול הילד והשקעה בחינוך ובהסברה יביאו להבנה מצדו, וימנעו תסכול או מרד בעקבות ההגבלות בשימוש באפליקציה. יש לכם אינטרס שהילד יבין את הסכנות ויפעל גם בעצמו כדי להימנע מהן, או לכל הפחות ישתף אתכם כשהוא נתקל בכאלה.
  7. תיאום ציפיות – תאמו ציפיות עם הילד לגבי התוכן בסרטונים. הסבירו לו מה הוא יכול להעלות ומה לא, ומדוע. אם אתם משתמשים בעצמכם באפליקציה, עמדו בהוראות שלכם. אל תעלו סרטונים שיסתרו את כל מה שהסברתם לילד. עליכם להיות דוגמה עבורו, ולהראות לו שניתן ליהנות מהאפליקציה גם בלי תכנים פוגעניים, מינים או מסוכנים.

תוכן עניינים

0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות

    שלום לך

     יש למלא את הפרטים על מנת להתחבר

    עוד אין לך חשבון?

    ברוכים הבאים

    הרשמה לאתר YouHoo