עבור שירותים נוספים או שירותים בהתאמה אישית - הזמינו כאן

כך תהפכו למומחים בהעלאת סטורי באינסטגרם

סטורי אינטסגרם

האינסטגרם היא פלטפורמה שתפסה נתח רציני לא רק בקרב משתמשים צעירים, אלא עבור כל הגילאים, ואפילו בקרב בעלי עסקים. כולם נמצאים שם – צלמים, עורכי דין, פוליטיקאים, חנויות כתיבה, ספרים – בקיצור, כולם. אם עדיין אין לכם חשבון אינסטגרם, טוב לדעת כי ההצטרפות מאוד פשוטה, למי שיש כבר חשבון פייסבוק (וגם למי שלא). ידוע שעולם הרשתות החברתיות פופולארי במיוחד, ולאחרונה, ישנה מגמת עלייה בכל הנוגע לשימוש בסטורי באינסטגרם. יתרה מזאת, נדמה שזה הפך לכלי מעולה עבור משתמשים פרטיים ובעלי עסקים. איך תהפכו למומחים בהעלאת סטורי? מדריך מיוחד מאת המומחים של YouHoo לפניכם. בואו נתחיל!

מהי הגדולה של הסטורי?

הסטורי נולד כתגובה לרשת חברתית שצברה פופולריות לפני מספר שנים, ומאז דעכה, שנקראה סנאפצ'אט. הרעיון הבסיסי הוא תוכן שנשאר לזמן מוגבל, 24 שעות. תוכן כזה יכול להיות פחות מחייב ומושקע. אם יש בו טעות או שהוא חורג מהקו העיצובי של המותג שלנו. מסתבר שזה מה שעושה את הסטורי לכלי כל כך פופולרי. אנשים מעיזים לחשוף בסטורי כל מיני מחשבות, תמונות או סרטונים כי הם יודעים שהם ייעלמו, ובעלי עסקים יכולים לשתף מגוון חוויות מסדר היום שלהם ותמונות של מאחורי הקלעים של העסק. העוקבים נמשכים לסטורי כי הם יודעים שהתוכן הזה לא יהיה כאן בעתיד, אי אפשר יהיה לחזור אליו 'כשיהיה לנו זמן'. זה יוצר מה שנקרא בשפה המקצועית engagement (מעורבות) של העוקבים ונותן להם תמריץ להישאר קרובים ומעודכנים.

לאור זאת, יש כמה נושאים או סוגי תכנים שמאד מתאימים לסטורי, בואו נעבור על כמה עיקריים:

● עדכונים – אם יש לכם כל מיני הודעות או תגובות לאירועים חדשותיים או אחרים, הסטורי באינסטגרם הוא המקום להעלות אותם.

● דברים ספונטניים – הסטורי הוא המקום להעלות תכנים שיצרתם באופן מקרי, למשל בביקור או במפגש עם מישהו.

● תוספת לתוכן העיקרי – באמצעות הסטורי תוכלו להראות עוד צדדים של התוכן, למשל 'מאחורי הקלעים' או תגובות שקיבלתם מעוקבים.

● תכנים ניסיוניים – זהו המקום לייצר כל מיני ניסויים וטסטים (בעיקר בפן השיווקי) ולבדוק תגובות. את התכנים שמקבלים תגובות חיוביות תחזקו ותהפכו לפוסטים רגילים. תכנים שלא מצליחים פשוט ימחקו מעצמם וייעלמו מהרשת.

● קריאה לפעולה – עמודים עסקיים עם מעל לעשרת אלפים עוקבים יכולים לקשר לאתר מסוים דרך הסטורי. זו יכולה להיות דרך טובה לשלב את הפיצ'ר במשפך המכירות הדיגיטלי של העסק שלכם.

איך יוצרים סטורי מקורי?

לאחר שהבנו לאילו מטרות הוא מיועד, הגיע הזמן ללמוד קצת על עיצוב סטורי באינסטגרם. למעשה, הכלים בסטורי מתפתחים ומשתנים בתדירות גבוהה, ולכן חשוב לעקוב אחרי העדכונים של החברה על מנת להכיר את כל הפיצ'רים החדשים שהסטורי מציע למשתמשים. ריכזנו כמה טיפים שיסייעו לכם לשדרג את הסטוריז שלכם:

● רקעים – הדרך הכי מהירה לשדרג תמונה פשוטה לסטורי היא רקע. הרקעים המוצעים כיום כוללים אלמנטים של תנועה אשר מפיחים חיים ונראים ממש כמו אנימציה, לדוגמה: פילטר של שלג יורד או מצלמת וינטג' אשר מרטיטה מעט את התמונה כאילו היא במסרטה ישנה. יש כמובן עוד פילטרים רבים, כך שתוכלו לבחור פילטרים שתואמים לאווירה שתרצו להעביר בסטורי, או כאלה שמשקפים את המוצר שלכם.

● גיפים – ניתן לעשות לא מעט דברים עם ספריית הגיפים העשירה של הרשת החברתית. תוכלו אפילו להשתמש בגיפים של אותיות וכך לכתוב מילים כקולאז' של אותיות, כשבאנגלית יש יותר מבחר של עיצובים. יש היצע רחב של גיפים לשימושכם – מלבבות ועד כלב לברדור חמוד שנובח באנימציה.

זכרו שהסטורי נמחק עוד 24 שעות והרשו לעצמכם להשתולל – אך עם זאת, הקפידו שהסטורי לא יהיה עמוס מידי, ויהיה נעים לעין.

● אפקט מחיקה – זוהי שיטה פשוטה לעיצוב סטורי באינסטגרם שנותנת תוצאה מרשימה גם למי שאין ניסיון בגרפיקה או עיצוב. זה עובד כך: העלו תמונה. כאשר אתם על אופציית המברשת לחצו לחיצה ממושכת על מקום ריק במסך. המסך התכסה עכשיו בצבע של המברשת. כל שנותר לעשות הוא לבחור במחק ולמחוק את הצבע, כך שהתמונה תתגלה מתחת. תוכלו לכתוב משהו פשוט או לצייר לב למשל.

● את הטיפ הקודם ניתן לקחת צעד אחד קדימה ולייצר סרטון קטן אשר חושף לאט לאט את התמונה שמתחת. לשם כך תצטרכו להפעיל הקלטת מסך ולהקליט את עצמכם מבצעים את הפעולה בסעיף הקודם, כלומר מוחקים את השכבה העליונה. הסרטון שיתקבל הוא חשיפה הדרגתית של התמונה.

● רקע עם חור – זהו אפקט שמצריך השקעה קטנה שתמיד תהיה שימושית. הרעיון פשוט: צרו לכם בפוטושופ או בכל תוכנה אחרת רקעים שונים בטקסטורות שונות. עכשיו צרו עיגול במרכז ושימרו את אותן תמונות. תוכלו למקם את הרקעים הללו על גבי תמונת הסטורי. בהמשך, בחרו במברשת עם אפקט גלואו (זוהר) ועברו כמה פעמים בשולי העיגול. התוצאה היא סטורי מעוצב אשר מדגיש מקום מסוים בתמונה וגם משאיר מספיק רקע למלל.

● השאירו רווחים מספיק גדולים בחלק העליון והתחתון של המסך. אל תוסיפו מלל או אלמנטים חשובים כגון פנים או אייקונים שונים. הסיבה היא שהשטחים הללו נתפסים על ידי אייקונים שונים של הפלטפורמה ולכן הם מוסתרים או נחתכים.

● חברו בין סטיקרים לאלמנטים שונים בסרטון – זהו טריק מאד פשוט שנותן תוצאה סופית מרשימה. הסוד הוא שימוש בכפתור pin על סטיקר והצמדה שלו לעצמים נעים. ניתן לעשות זאת על רק עצמים אשר נראים בבירור כמובן.

הסטורי באינסטגרם מאפשר להיות יצירתיים ולתת דרור לכל מיני רעיונות שבדרך כלל לא יתאימו בפוסטים רגילים. כפי שציינו, זהו תחום שמתפתח באופן תמידי, כך שתמיד יש חידושי ורעיונות נוספים. הדרך הכי טובה להתקדם היא פשוט לעקוב אחרי סטוריז של אחרים, לקבל השראה וגם לנסות להבין כיצד הוא נעשה.

תוכן עניינים

0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות

    שלום לך

     יש למלא את הפרטים על מנת להתחבר

    עוד אין לך חשבון?

    ברוכים הבאים

    הרשמה לאתר YouHoo