עבור שירותים נוספים או שירותים בהתאמה אישית - הזמינו כאן

כך תנהלו ערוץ יוטיוב מקצועי

ניהול ערוץ יוטיוב

אין ספק שיוטיוב הפכה לאחת הפלטפורמות הפופולאריות בשנים האחרונות, ולא מעט אנשים מצליחים להתפרנס ממנה או לשווק דרכה את העסק שלהם. בין אם אתם מתכננים שעמוד היוטיוב יהיה העיסוק העיקרי שלכם ובין אם יש לכם רק כמה שעות ביום להקדיש לנושא, חשוב להכיר כמה מונחים ועקרונות בסיסיים. 

יש מגוון דרכים בהן ניתן להרוויח כסף מערוץ היוטיוב. ניתן להרוויח מהצפיות באופן ישיר, כלומר מהתשלום שהפלטפורמה עצמה משלמת לנו עבור הפרסום. ניתן להרוויח על ידי שיתופי פעולה ופרסום מוצרים ממש בסרטונים עצמם. קיימת דרך ליצור חשבונות אפיליאציה ולשלוח תנועה אשר תזכה אתכם בעמלות על כל רכישה שאותם גולשים יבצעו. 

לא בטוחים עדיין מה הכיוון? ובכן, זה בסדר, משום שתוכלו להתחיל לרוץ עם סרטונים שונים, לראות איך זה 'מתגלגל' ואז במועד מאוחר יותר להחליט מהי דרך השיווק האידיאלית בעבורכם.

בכל אחת מהדרכים השונות, תמיד יהיה עקרון אחד שיקבע את ההצלחה שלנו והוא מספר הצפיות ומשך הסרטונים. בסופו של יום, ככל שיצפו בנו יותר וליותר זמן, הרווחים שלנו יעלו. איך מנהלים ערוץ יוטיוב מקצועי? ריכזנו בעבורכם מספר טיפים חשובים.

תוכן

המושג הזה מרכז בתוכו כמעט את כל התורה על רגל אחת. תוכן איכותי הוא למעשה הערך שאתם נותנים לצופים שלכם. בתמורה לאותו תוכן הם יהיו מספיק סבלניים כדי לצלוח פרסומות בסרטון, לשמוע על מוצרים חדשים ואפילו לקבל את עצתכם ולגשת לרכוש מוצר עליו המלצתם. 

תוכן טוב נחלק בעיקרון לשני תחומים עיקריים: 

תוכן איכותי – כאן אנחנו כוללים את כל מה שקשור לנושאים עצמם, לתסריט, לאורחים או לעלילה של הסרטונים שלכם. בשביל לקבל הרבה צפיות ביוטיוב אתם צריכים להפיק תוכן אשר יעורר משהו אצל אנשים. זה דורש הרבה השקעה בחיפוש אחר הנישה הנכונה, הסגנון, הנושאים או צורת ההגשה.

הצד הטכני – ריבוי של יוצרים ביוטיוב הביא את הרמה הטכנית לגבהים חדשים. כיום, בשביל להתחיל להפיק סרטונים ברמה בסיסית, אנחנו נדרשים לציוד צילום, תאורה, הקלטה, איפור ואפילו עריכה ברמה טובה. המזל הוא שציוד כזה מצוי בשפע במחירים לא מאד גבוהים. ניתן כיום למצוא ציוד ברמה סמי – מקצועית או ציוד יד שניה שיעשה את העבודה והכל במחירים שאפשר לעמוד בהם: כמה מאות שקלים לציוד צילום בסיסי, עוד סכום זהה למיקרופון וציוד הקלטה. מצלמה תעלה כבר מעל אלפיים ש"ח אבל היא גם תשרת אתכם שנים.

ניהול ערוץ יוטיוב

ניהול ערוץ יוטיוב מצליח דורש מאיתנו יכולת לעבוד על נושאים שונים במקביל: כתיבת תוכן, מציאת לוקיישן, צילום, שיווק, מענה לתגובות, ניהול אדמיניסטרציה ועוד. בואו נעבור על מספר טיפים שיעזרו לכם לאורך הדרך:

● קניית צפיות:

זוהי הנקודה הראשונה, כי באמת שווה להכיר ולפעול בנושא דווקא כאשר הערוץ עוד בחיתוליו. רכישה של צפיות ביוטיוב היא הדרך המהירה להתקדם ולעבור את התקופה בה הערוץ מדשדש מבחינת ויראליות. חשוב להבין, כאשר אין הרבה צפיות, האלגוריתם של יוטיוב לא יציע את הסרטונים שלכם למי שנמצא ביוטיוב. זה מעגל שקשה לפרוץ ללא עזרה חיצונית, ובסופו של דבר, ההשקעה בצפיות קנויות משתלמת כלכלית.

● סגנון ייחודי:

מי שהתנסה עם ניהול ערוץ יוטיוב מצליח יודע שההצלחה מגיעה כאשר יש לנו איזה סגנון קבוע. מה שזה אומר בפועל זה נושאים קבועים פחות או יותר. סגנון הגשה שחוזר על עצמו ואפילו דמויות מוכרות. חשוב מאד להבין שלא מדובר במשהו אשר מתנגש עם יצירתיות וגיוון, נהפוך הוא. הסגנון הייחודי מבטיח לנו שהצופים שלנו ידעו למה לצפות ויגיעו אלינו גם בפעם הבאה, עוד יומיים או שבוע. לשם כך, הם צריכים 'עוגנים' כלשהם בערוץ. תוכלו לראות בכל ערוץ מצליח שהסרטונים הראשונים בערוץ הם לא מפוקסים ונראים טיפה לא קשורים. רק כאשר מתגבש אותו סגנון או קו כללי, הערוץ מקבל תנופה.

● גרפיקה:

 אחד הסודות של הערוצים המצליחים הוא השקעה, אפילו סמלית, בגרפיקה. אנחנו מדברים על כתוביות מעוצבות באופן אחיד, פתיח מושקע ומותאם ואפילו לוגו שממשיך לאתר אינטרנט או אפילו ליין מוצרים. גרפיקה נכונה יוצרת את התחושה שמדובר כאן במותג מגובש ומצליח.

● תדירות קבועה:

אחד הדברים שתהיו חייבים לשמור עליו הוא פרסום סרטונים בלוחות זמנים קבועים. העוקבים שלכם יתחילו לצפות לתוכן שלכם בזמנים קבועים ויתרגלו לזה. זהו הגרעין הקשה של הצופים האדוקים, אלו שיהיו הכי פעילים בצפייה וגם בשיתוף הסרטונים. חשוב מאד לשמור עליהם מרוצים ומסופקים ופרסום סרטונים קבוע כאסטרטגיה של קידום ביוטיוב, הוא הדרך לעשות זאת.

● צרו קשר:

כאשר מדובר על ניהול ערוץ יוטיוב, דרך נוספת להשאיר את הצופים אצלכם בערוץ היא לשמור על קשר הדוק איתם. תוכלו לענות על תגובות שונות או אפילו לתת לייק קטן שעושה הרבה – זכרו שלייק מבעל העמוד מסומן בלב קטן. עוד דרך ליצירת קשר עם הצופים היא לתת להם קישורים לנקודות מגע נוספות איתכם: רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט, אימייל וכו'. אבל הדרך הכי טובה באמת היא ליזום מידי פעם מפגשים אמיתיים, פנים אל פנים עם חלק מהצופים שלכם, כל ערוץ והדרך שלו לעשות זאת.

● קריאה ברורה לפעולה:

כל סרטון שלכם צריך לכלול קריאה לפעולה כלשהי. אפילו אם מדובר במשהו קטן כמו בקשה לעשות לייק (קראו גם: קניית לייקים ביוטיוב) או להירשם לערוץ, יש לזה הרבה השפעה. קריאה לפעולה צריך לשלב במקומות מתאימים לאורך הסרטון. באופן טבעי, סיום הסרטון הוא מקום טוב לקריאות שונות לפעולה כמו לחיצה על לינקים או רכישה. ניתן לשלב קריאה לפעולה במקומות שנראים לכם מעניינים או כאלו בהם הצופה מרגיש שהוא מקבל הרבה ערך. זה הרגע הנכון לבקש ממנו לעשות משהו קטן בשבילנו. עם הזמן, תלמדו לזהות את אותם רגעים בסרטון בהם הצופה הממוצע שלכם מרגיש שהוא מקבל מספיק ערך ומעוניין לגמול לכם על כך.

לבסוף, כאשר מדובר על ערוץ יוטיוב, זכרו שכמו בכל עסק התקופה הראשונה היא מאתגרת. סביר להניח שתעשו לא מעט טעויות, ומה שחשוב בתקופה הזו הוא ללמוד ולהבין את הפלטפורמה והמקום שלכם בתוך כל זה. לשם כך אנחנו ממליצים לעשות שימוש בכלים האנליטיים הרבים שיש לכם. הם יעזרו לכם להבין מי הם הצופים שלכם, מה הם אוהבים יותר או פחות, באלו זמנים הם מעדיפים לצפות וכו'.

נתראה ביוטיוב, בהצלחה!

תוכן עניינים

0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות

    שלום לך

     יש למלא את הפרטים על מנת להתחבר

    עוד אין לך חשבון?

    ברוכים הבאים

    הרשמה לאתר YouHoo